Re: PvP balance. (again and again)

To 10-intakt Joe, не позорь "Русскую математику"!!!)))
С соотношениями и расчётами конечно полный бред, но сделать сопротивление против лёгкого оружия это правильно.
Хм, а я за, чтобы был порог сопротивления, при котором, меха нельзя было бы пробить 100%.
Как в WOT, с мелкой пушкой не пробьёшь броню тяжа, разве что закритуешь, если попадёшь (гусеницы там сбивать).
И при этом в танках топовые лёгкие машины весьма полезны в бою как разведчики и те, кто может прорваться и загубить артиллерию. Тут бы такой баланс не помешал.
Тяжёлые мехи - тяжёлые танки.
Мехи - топовые средние танки.
Штурмовики - средние танки.
Лёгкие роботы - лёгкие танки.
Рэбы - артиллерия.

Кому не влом- переведите.

Re: PvP balance. (again and again)

Красной капусты...

128 (edited by Hunter 2011-02-16 05:37:19)

Re: PvP balance. (again and again)

Predictably people were shared on two opinions:
1) what have what that achievements on ew robots. Of course they don't want anything to change, as it is now comfortable.
2) what look that occurs around, understand that there is no sense to use heavy robots.

2intaktfans:
To collect the big group, to search for the single purposes and to kill them is it not skill. To be able to run off in time when you took in a sight is not skill. It is all training. That you wouldn't speak, all it is equal 0. At yours ew robots in a head amplifiers of a radar are established only. You don't use electronics.
Considering that you interested - you it is not necessary to listen to persons from a principle. On any hypothesis (correct or not) it is possible to find 1000 arguments.

However it is not necessary to arrange a drama because of my calculations.
First all should be checked up. Secondly I don't insist that it is necessary to make so.

I insist that in game there are heavy robots and that they should be top, instead of lew support robots.

And in general sometime there will be wars on heavy robots or it is a utopia?

Everyone should understand that any balancing generates only new a disbalance.

Сайт корпорации: www.chaos-online.ru
Раздел приема в корпорацию: http://www.chaos-online.ru/foru....-perpetuum/

Re: PvP balance. (again and again)

Hunter wrote:

And in general sometime there will be wars on heavy robots or it is a utopia?

130 (edited by Hunter 2011-02-17 15:47:41)

Re: PvP balance. (again and again)

*edit* Please refrain from provocative comments and vulgarity! - DEV Client
sorry

Everyone should understand that any balancing generates only new a disbalance.

Сайт корпорации: www.chaos-online.ru
Раздел приема в корпорацию: http://www.chaos-online.ru/foru....-perpetuum/

131 (edited by Siddy 2011-02-16 08:54:51)

Re: PvP balance. (again and again)

*edit* Please refrain from offensive comments and vulgarity! - DEV Client

132 (edited by Hunter 2011-02-17 15:49:43)

Re: PvP balance. (again and again)

/please delete this post

Everyone should understand that any balancing generates only new a disbalance.

Сайт корпорации: www.chaos-online.ru
Раздел приема в корпорацию: http://www.chaos-online.ru/foru....-perpetuum/

133

Re: PvP balance. (again and again)

oh *** this thread is stil alive?

2Hunter: man, if you want to use mechs or heavy mechs in combat - fukeen use it!

but nooo, any time i've seen chaos on dom, they were all in intakts. lol wtf?

someone (im too lazy to search who) already said - it's all about your tactics.

and yes, i've heard too much phrases like: mechs should be greater than lights, cuz, you know, the're calling LIGHTS. progress CAN'T be linear, it's boring as hell and leads to even more imba and useless ep wasting

Have a productive day, Runner

Re: PvP balance. (again and again)

not 4 all.

не выеживайся, говори по-русски.
Сперва хотел снова тебе комплименты выдать очередные, на которые ты все время напрашиваешься. Однако все-же попытаюсь поговорить по-человечьи. Попытка не пытка:

Рэбы должны знать свое место и свою задачу. Прочитай описание EW роботов. Там написано: Электронная борьба.
Говоря о прогрессе: Вкачивая скилы ты так и так должен становиться сильней. В этом суть прогресса. Что бы рано или поздно ты был сильнее.
Что нужно вкачать для современного EW робота? Достаточно качнуть навигацию 10, купить т4 пушки и каркас. О каком дальнейшем ПвП прогрессе может идти речь? Так или иначе они должны быть хуже своих собратьев EW мехов. Ты попробуй из копейки сделать феррари.
Ты говоришь про 1 на 1. Однако сама концепция игры против этого. Тут только массовое ПвП. Один в поле не воин - это большими буквами должно быть написано при входе в игру.
Теперь про мою формулу: Я еще раз тебе лично повторю, что стоит 10 раз все проверить, прежде чем вводить ее. И естественно она далека от истины. Но делать что то надо. Мех и тяжелый мех должны жить дольше 30 секунд. Мало того он носит тяжелую броню и тяжелое вооружение. Где ты видел, что бы по мотоциклу выстрелили из танка и он бы выжил?..
Обращу внимание еще раз на формулу:
1) если у РЭБ будут прокачаны криты - зависимость будет совсем другой.
2) если будет введена - появится необходимость и возможность показать себя именно грамотно слаженным смешанным отрядам, а не однородным ганкам интактов.
3) Да мы бегаем на РЭБах. Потому что на другом нет смысла.

Надеюсь, что мы все же перестанем друг друга стегать различными выражениями и перейдем к более человеческому общению. Мы противники только в игре, но не кровные враги.

Everyone should understand that any balancing generates only new a disbalance.

Сайт корпорации: www.chaos-online.ru
Раздел приема в корпорацию: http://www.chaos-online.ru/foru....-perpetuum/

135

Re: PvP balance. (again and again)

хорошо, я еще раз попытаюсь объяснить.

ты - качок, идешь домой после качалки. в темном переулке на тебя нападают 10 гопников. исход, думаю, очевиден. и для тебя будет абсолютно неважно, будут у них в руках биты, кастеты или цепи, или же вообще ничего не будет, а они тебя предварительно обработают цыганским гипнозом. и все потому, что НЕЛЬЗЯ балансировать 1 к 10. надеюсь, все доступно и наглядно.

теперь про неправильность твоей формулы. на том же примере. по твоей формуле получается, что ты тупо стоишь, пока тебя пиздят. это нереально, согласись. ты как минимум будешь уворачиваться, защищаться, еще и вынесешь одного-двоих, это вполне себе реально. соответственно, урон, который они наносят, ДИНАМИЧЕСКИЙ, и уменьшается в зависимости от времени. эт я к тому ,что если уж ты собрался доказывать что-то формулами, то будь любезен учитывать ВСЕ аспекты. иначе это будет частный случай, оторванный от реальности, и вся балансировка, оснванная на нем, окажется в лучшем случае бесполезной, а в худшем - вообше разрушит баланс.

Have a productive day, Runner

Re: PvP balance. (again and again)

Давай не будем заниматься софистикой. Мы уже 6 страниц наговорили доказывая разные подходы.
Фактически тема исчерпана. 2 мнения так и так останутся. Осталось посмотреть на реакцию DEVов.

Everyone should understand that any balancing generates only new a disbalance.

Сайт корпорации: www.chaos-online.ru
Раздел приема в корпорацию: http://www.chaos-online.ru/foru....-perpetuum/

137 (edited by Line 2011-02-16 11:25:51)

Re: PvP balance. (again and again)

ну ты ведь не рассчитывал, что ты напишешь тут один пост - и все сразу изменится? нееет, форум предполагает долгое обсуждение, даже и с мордобоем.

ok im asking DEV's to bring some clearance in all these thingies - just to stop this posting big_smile

Have a productive day, Runner

Re: PvP balance. (again and again)

Yes, bring some diversity to Tom&Jerry Online.

Re: PvP balance. (again and again)

Fast light bot is perfect way of fighting ~1000 blob alliance that throws down ~100 mechs on intrusions.

Ofc it needs nerfing, when no alliance on the server can muster even half that many mech pilots. But those pesky little ewars, they cause problems and discomfort for not being able to solo-farm on Beta in perfect safety.

Tbh, mechs should win 1v30 against ewars. It's obvious.

[18:20:30] <GLiMPSE> Chairman Of My Heart o/
CIR Complaint Form

The Imperial Grand Wizard of Justice

Re: PvP balance. (again and again)

Nice try, Syn - but its just boring - and thats not good for the game. WoW has more diversity and options to it... sadly.

141

Re: PvP balance. (again and again)

ohnoez! just don't post any maths here tovarish Syndic!! big_smile

Have a productive day, Runner

142 (edited by Alexander 2011-02-17 13:57:58)

Re: PvP balance. (again and again)

I can't get online at the moment so what's changed?
Mechs how much more armour now?
How much did they nerf masking and detecting?
I guess we're lucky they didn't just remove it completely but the target painting is still useless when a good FC makes up for it. Fitting a masking unit to a mech+ is the most pointless use of a head slot.

The only part I like is increased HP and they still didn't increase everything like Ewar mech. At least give Ewar mechs more speed to make up for their heavy fittings. Plox.

The Game

Re: PvP balance. (again and again)

Hopefully target painters will be of use when artillery is there - so you need a fire team and a target painter in the target zone.

144

Re: PvP balance. (again and again)

still can't login - some unexpected server issues. want to see thet raised HP! let me in!! lol

Have a productive day, Runner

Re: PvP balance. (again and again)

Since everybody is referring to the increased HP - it doesnt change anything of course - since its of no importance if you needlepin down some more HP/armor or less with the current game mechanics.

Its the same like altering speed in a static manner - faster will be faster and slower will be slower.

Its the mechanics that make it too easy for lights to dominate any other class which leads to having to use the same tactics.

146

Re: PvP balance. (again and again)

i've said that a lot of times in this thread. i'm not trying to balance 1 mech vs 10 intakts. however, some additional HP to mechs will be very sweet - i don't really think lwf-fitted mech should have so much HP as hardly armored assault.

Have a productive day, Runner

147 (edited by Hunter 2011-02-17 14:53:31)

Re: PvP balance. (again and again)

Increase of an amount of HP for mechs will give nothing in PvP. Mechs will simply live for 10 seconds more or less.

Everyone should understand that any balancing generates only new a disbalance.

Сайт корпорации: www.chaos-online.ru
Раздел приема в корпорацию: http://www.chaos-online.ru/foru....-perpetuum/

148

Re: PvP balance. (again and again)

*alot of maths prooving 10 intakts kill 1 mech*

Have a productive day, Runner

Re: PvP balance. (again and again)

К слову сказать ты мне приводил довод по поводу 10 гопников против 1 качка. Но я считаю, что гопники тут - штурмовые. А РЭБы - это скорее дети с игрушечными битами.

Everyone should understand that any balancing generates only new a disbalance.

Сайт корпорации: www.chaos-online.ru
Раздел приема в корпорацию: http://www.chaos-online.ru/foru....-perpetuum/

150

Re: PvP balance. (again and again)

да какая разница. мех, выносящий эти ваши орды пинками с криком "What a big f*king intakt!" это имба и линейность. а что касается моей аналогии - если ты недостаточно прокачан, тебя и 10 детей повалят и запинают.

Have a productive day, Runner